Skip to content Skip to footer

Czy warto pozycjonować sklep w Internecie?

Czy Twój sklep internetowy nie generuje oczekiwanych zysków? Masz dobrej jakości produkty, a mimo to klienci chętniej kupują u konkurencji? Odnosisz nieodparte wrażenie, że każdego dnia tracisz potencjalne możliwości zarobienia niemałych pieniędzy? Jeśli na któreś z pytań odpowiedziałeś twierdząco – zapoznaj się z pojęciem pozycjonowania sklepu.

Czym jest proces pozycjonowania w Internecie?


Pozycjonowanie sklepów jest procesem, który polega na takiej konfiguracji strony internetowej sklepu, aby znacząco zwiększyć ruch przychodzący. Ruchem na stronie są wszystkie kliknięcia i odsłony. Właśnie temu służy narzędzie pozycjonowania sklepów.
Sam termin pozycjonowania pochodzi z języka angielskiego – Search Engine Optimization. Zgodnie z tym strona musi być tak przygotowana do ruchu w Internecie, aby w najpopularniejszych wyszukiwarkach zajmowała określoną pozycję. Po wpisaniu frazy kluczowej, na której bazuje SEO użytkownik z automatu zostanie przerzucony na stronę internetową naszego sklepu.
Im wyższa i lepsza pozycja strony w wynikach wyszukiwania, tym więcej użytkowników do niej dociera. Mierzy się to za pomocą kliknięć i odsłon. Można również śledzić czas przebywania użytkownika na stronie. Dzięki temu firma pozyskuje nowych klientów i efektywnie buduje swoją markę.

Rola treści w procesie pozycjonowania


Marketing internetowy w dużej mierze bazuje na unikalnych treściach. Ich obecność znacząco wspiera pozycjonowanie w branży e-commerce. Treści bowiem podlegają ocenie przez skomplikowane algorytmy wyszukiwarek internetowych, dlatego tak istotne jest dokładne sprecyzowanie opisów produktów czy usług, które zamierzamy promować w sieci.
Dobrą praktyką jest, aby treści były częścią wartościowych artykułów blogowych czy specjalistycznych oraz nawiązanie współpracy ze stronami, które mogą być przydatne w budowaniu popularności sklepu internetowego (np. portale opiniujące różne produkty czy usługi).
Przy okazji linkowanie zewnętrzne w artykułach sponsorowanych zwiększa zawsze wiarygodność sklepu internetowego, gdyż daje wrażenie dokładnej znajomości tematu.

Czy warto pozycjonować sklep?


Obecnie duża część naszego życia przeniosła się do sieci, dlatego pozycjonowanie sklepów jest absolutną koniecznością, jeśli chcemy osiągnąć sukces w branży e-commerce.
Pozycjonowanie sklepów pozwala zdobyć najlepsze pozycje wyszukiwania konkretnych słów kluczowych i generować unikalne wejścia na witrynę internetową. Pozycjonowanie sklepów to również narzędzie do walki z coraz silniejszą konkurencją na rynku usług internetowych.

Leave a comment